Kontrast-helger

Jaha så har två helger passerat sen senast, vi hade en superhärlig helg på Blidö. Rikitigt topp-väder, vi både badade i bubbelkopp och bastade med dopp i havet. Vi grillade också smores och hann med fika nere i Hemsundet som i vanlig ordning bjöd på underbart magiska vyer!
 
Håva efter maneter
 
Hemsundet ♥
 
 
Denna helgen var jag solo-alena på fredagen. Gubben min drog med pappa och svåger till landet återigen för grabbhelg. Jag och kidsen mös hemma hela fredagskvällen och på Lördag morgon var det dags för Aston att klippa håret hos Kapellets barberare här i Bro, -riktiga proffs!
 
Före
 
Efter
 
När jag lämnat av mina två vilddjur hos varsin barnis så drog jag in mot stan för att möte upp gärisarna i familjen. Vi hade girls night out och bodde på hotell, -Hotel with Urban Deli. Det var ett modern byggt hotel och vi bodde under jorden, så inga fönster.
Det var en lyckad shoppingdag och en riktigt blöt tjejkväll som började på East med en riktigt god middag. Vi drog vidare till Riche - The Wall - Sturecompaniet - Donken - Sängen!
 
 
Japansk råbiff på East

Stökigt
 
 
Nu håller jag på att bli sen till jobbet med en halvbråkig unge så bäst att jag kilar iväg.

B L I D Ö

Idag bär det av. Jag har saknat Blidö ett tag nu så det ska bli så himla skönt att få andas frisk luft, bada bubbelbad, basta och bara vara!
 
Sommaren på Blidö saknar man...
 
...men hösten och vintern är underbrar på landet också
 
Nu ska jag och Charlie bege oss mot jobbet!
Ha en fin helg

Birthdaygirls

Jaha, så blev det söndag igen. Idag har större delen av dagen spenderats framför tv:n.
 
I fredags åkte vi till Hässelby, vi käkade middag på Husman, en lokal krog. Sen spelade vi spel hemma hos mamma och pappa!
Vi satt uppe och snackade alldeles för länge som vanligt men det är svårt att låta bli när man ses, det är så mycket att prata om.
 
Älskade systrar
 
Lördagsbus med Tell-tell
 
Igår var det fest i Täby för Påli. Det är alltid så kul på deras fester och vi saknar att hänga med Erik och Pauline som var en stor del av vårat liv precis när Aston föddes. Vi var där varje söndag och spelade bingolotto, gjorde och åt sushi och Påli fixade även mina klor under en lång persiod.
 
Igår var det iaf fest, det spelades beerpong, mini-minigolf, beerbasket och det fanns även tillgång till helium och NERF-pistoler. Det bjöds på mpnga spännande drinkar bl.a en bubblegum samt After-eight och såklart hemmagjorda vodka-godisar, -mums!
 
Barnfria päron på väg på fest
 
 
Vi sov över och fick riktig hotellfrulle imorse när vi vaknade. Sen åkte vi hem och väntade in ungarna. Vi tog en middag på Bro Sushi & Wok och sen lekte vi av oss i Aktivitetsparken en stund.
Nu har den minsta somnat helt ovaggad, Fredrik ligger däckad med kläderna på och Aston ska hoppa i säng nu!
 
Veckan som kommer bjuder på en hel del sena kvällar med APT, föräldramöten (2 st) och barnaktiviteter i vanlig ordning.
 
God natt

Planerar livet

Shobaloo!
 
Idag när jag kom hem från Phia som kirrar mina klor varje månad så kollade genom kalendern lite. Våra helger framöver är fullspäckade så att säga, ända fram till mitten av Oktober.
 
  • Fredag 13/9 (!!) Middag i Hässelby på Husman för Lajzan som fyller 29 barre!
  • Lördag 14/9 Kalas för Wille klockan 13:00 & Fest för Påli klockan 17:00
  • Söndag 15/9 Aston har gymnastik 11:30-13:30 😴
Husman -Charlie är inne i baren... som vanligt!
 
Charlie & Telice på Husman Bar & Bistro
  • Helgen 20/9-22/9 har jag en lucka med förhoppning om en tripp till Blidö
  • Fredag 27/9 - Söndag 29/9 Fredrik åker med svågrar och far till Blidö för upptag av båt
  • Lördag 28/9 Jag drar ut på krogen med Linda, Malin och mamma. Det blir hotellövernattning och hela faderullan så jag måste återigen ut på barnvaktsjakt!
  • Söndag 29/9 Aston har som vanligt, gymnastik
En bild från sist vi var ute och gjorde stan, -året var 2017!
  • Fredag 4/10 - Söndag 6/9 Rättvik på marknad
  • Lördag 5/10 Aston 9 år!
  • Söndag 6/10 Familjemiddag hos Linda
Han ska ta mig tusan prova alla sorters huvudbonader
 
 ↑ Bilder från Rättvik förra året, då Charlie försvann under en halvtimme och jag trodde jag skulle gå sönder av paniken. Bortsett från det så var det en underbart mysig helg!
  • Söndag 13/10 Födelsedagsfika för släkten
Kalaskille
 
Ja men sen sirni, är det fritt fram än så länge 🤞
Det är härligt att ha saker att se fram emot tycker jag!
 

Frikadeller och sjuklingar

Jag har alltså inte skrivit i bloggen sen December, typ åtta månader sen!
Jag säger till mig själv varenda gång jag skriver i denna att jag ska bli mer aktiv men... livet händer o.s.v.
 
Det är inget revolutionerande som händer i mitt liv heller. Jag är ovanligt lat och har inte tränat sen innan sommaren. Hela familjen har i princip legat sjuka en varsin vecka sen semestern tog slut men nu verkar det som att det är över med sjukstugan här hemma, -thank god!
Om det är något jag avskyr mer än att vara sjuk själv så är det när familjen är sjuk.
 
Förra månade startade jag genom att återförenas med en gammal vän. Vi gick på en P!nk-konsert tillsammans, vilket var ett ganska fantastiskt sätt att ses på då det var en gemensam idol till oss under våra yngre dagar. Förra gången jag var på hennes konsert var tillsammans med just Sandra så det var fint på något sätt.
 
Resten av fina Augusti bestod av ommålning av huset, kryssning med kidsen, Blidö och kräftskiva
 
Jag har hållt mig sysselsatt den här sista veckan eftersom gubben legat i sängen med svinhög feber och hosta. I fredags tog jag med Aston och åkte till Hässelby på middag hos Linda och spenderade kvällen med syskon-snack, bubbel och fantastisk mat.

Imorgon ska jag verkligen försöka ta mig till gymmet. Jag vet ju hur underbart skönt det är när det väl är klart. Heja Cissi!
 
 
 
Jag ska försöka att hålla er lite mer uppdaterade här men det är ingen idé att hoppas för mycket.
Puss

The weather outside is...

Krispiga promenader, träning och mys. Så började mitt December.
 
 
Jag var på tjejmidag hos Valle för en och en halv vecka sedan. En blandad kompott av tjejer och tjejer-ish. Rally-brudar, en kollega, en gammal vän (jag) och även en hen!
Thaimat bjöds det på och såklart, tårta! Vi spelade spel, snackade strunt och tjuvrökte. Allt som en tjejmiddag ska innehålla, det enda som saknades var kuddkriget.
 
 
Första advent spenderades i Bålsta. Jag och Aston åkte till min mormor och åt massor med gott. Halva släkten var där och familjen Arnblom. Charlie och F saknades dock, C var på kalas hos en kompis.
 
 
Vädret denna månad hittills har varit minst sagt trisst. Så fort solen kikar fram så känner jag hur det spritter till i hela kroppen men det är antagligen för att den inte syns till så ofta.
Det är hur som helst tur att man tar sig upp på morgnarna för att träna så man får ett rejält endorfintillslag att starta dagen med. Det har blivit som en drog, en hälsosam super-drog!
 
 
December-mood
 
Underbara sol
 
Vi har gjort vad vi kunnat för att få lite julkänsla här hemma iaf. Jag och barnen har varsin julkalender och vi har även följt årets julkalender både på tv och i radio.
 
 
Min kalender
 
Kidsens kalender
 
 
Helgen som nyligen var hade vi länge sett fram emot. Det var julmarknad på Blidö och vi skulle åka med mamma och pappa och bara tokmysa. Dessvärre blev min pappa dålig och har opererat sig i magen. Idag ska de ta de sista proverna för att se vad det var som gjorde att pappa vlev totalt förstoppad.
Jag, F och kidsen åkte än dock till landet i fredags. Vi käkade middag, barnen fick lite fredagsmys innan sängen och sen badade jag och Fredrik i bubbelkoppen.
I lördags var vädret som vanligt helt värdelöst och vi funderdade över vad vi skulle göra och hur vi skulle få dagen att gå. Vi bestämde rätt snabbt att vi lika gärna kunde åka hem så vi packade ihop oss och drog.
Vi hamnade hemma hos mamma och käkade tacos med henne och Linda med familj. Sällskapsspel och god mat är receptet för en lyckad lördag när vädret är kasst.
 
Vi hann baka peppisar på morgonen innan vi for hemåt
 
Söndagsmys med lill-kusse
 
Home Sweet Home
 
Denna vecka är nu inne på dag tre. Onsdag.
Charlie kom in till oss inatt, som han gör ibland. Imorse var han supersnorig, han är ju förkyld. Det verkade dock som det eskalerade snabbt och han sa att han mådde riktigt dåligt men han hade ingen feber eller så. Jag bestämde att det var nog bra att vara hemma med honom då.
Efter en tio minuter kommer han och säger att han visst mår bra och bara hittade på allting, han skulle absolut till förskolan. Okay, tänkte jag! Så jag skickade sms nummer två till jobbet och sa att jag kommer iallafall.Jag hinner säga åt Charlie att hämta tröjan i sitt rum så inser jag snabbt att det var ett misstag. Han var inte frisk och ett tredje sms for iväg, så nu blir jag hemma idag och imorgon med lilla C. Förhoppningsvis är han bättre sen för på fredag är det inplanerad julbordskryssning med Vinstaverkstan, den årliga!
Jag har sett fram emot den länge så det vore tråkigt om vi fick ställa in.
 
Lilla korven
Förra årets julbord 💓
 
Nu ska jag mysa ner den lilla sjuklingen i vår säng med en film,
Puss och kram

November update

Hejsan hoppsan!
 
Här rullar livet på i full hastighet, det är oerhört mycket som händer just nu i våra liv. Inget lifechanging alltså utan bara en nedrans massa efter-jobbet-och-skolan-aktiviteter. Vi hinner inte riktigt med att ses kan det kännas som ibland så därför njuter vi extra av helgerna.
 
Äta,träna, sova...
 
Varje rast på jobbet så möts jag av detta på mina promenader
 
 
Stackars Aston, ↑
kinden svullnade upp och det visade sig vara en infektion i tanden som han fick dra ut.
 
För några veckor sedan, två närmre bestämt, var vi äntligen på Blidö. Det blev en magisk helg med god mat, bubbel ute med klar himmel. bubbel i glasen och långa promenader samt grillning vid Hemsundet.
 
 
Underbart skönt
 
Över en timmes promenad i en höstig skog
 
Fyrhjulingstur till Hemsundet och grillade burgare
 
Och innan middagen så lyssnade vi på musik och samlades runt eldtunnan
I en äkta Kumbaya-anda
 
På söndagen hemma igen tändes en brasa innan jag smet iväg på ett HIIT-pass så mysfaktorn denna helg låg på en mycket hög nivå. Underbart och välbehövligt!
 
Sprak
 
 
Träningen och promenaderna har jag hållt igång även i veckorna som kommit efter. Hemma har vi tagit var chans vi fått att umgås, spela spel, rita, bada i simhallen.
 
En dag var solen framme
 
Kuta sig lite
 
Slask slask
 
Med bra dokumentär i öronen
 
Another day - another walk
 
UNO!
 
Förra helgen var även den fullproppad med aktiviteter. På fredagen åt vi middag med Janne och Reené på Grottan. Sjukt gött!
 
 
På lördagen samma helg så satt vi hemma och jag blev som alltid, rastlös. Vi bestämde att vi helt enkelt bjuder in oss själva till Stoffe och Denise. Det blev en superhärlig kväll, barnen kom bra överens medan vi satt och gaggade en massa. Älskar avslappnade kvällar med nära och kära!
 
Chariie fick åka vagnen
 
 
I måndags var det träning som vanligt.
På kvällen var jag och Aston hos svärmor och fixade håren. På mig slingades utväxten, hon satt i en toning och sen en klippning och även Aston fick en liten trimning,
 
Benen fick sig en omgång
 
SCHNYGG!
 
I Tisdags fick min syster en liten knodd till. Eller liten och liten, 4,3 är ju inte så litet och flickebarnet ska få namnet Minou, så himla fint!
 
 
I Fredags var vi och hälsade på hemma hos Hanna i hennes nya lya för första gången. Vi käkade tacos-middag och drog dåliga skämt halva kvällen. Jättetrevligt var det iaf och vi alla störtade nöjda och trötta i säng så fort vi kom hem!
 
Mys-ungar!
 
Igår åkte vi hem till mamma och pappa för att sen tillsammans gå på julmarknad i Riddersvik. Det var inte så mycket att handla men supermysigt ändå att strosa runt bland juldofter och tomtar.
 
 
Efter julmarknad åkte vi äntligen hem till Linda och Jonte för att käka middag tillsammans men kanske framförallt för att välkomna nytillskottet Minou. Jag lekte en bra stund med Tell-tell också som ville klä ut sig till prinsessa och bygga lego. Tänk att den lilla korven nu är storesyster.
Lilla Minou var så söt så man nästan dog. Jag fick sniffa på henne länge och väl, hon var som "sleeping beauty" för det var inte många sekunder hon var vaken under kvällen.
 
Första mötet
 
 
Stolta morföräldrar
 
Prinsessan Telice och...?
 
Charliet tyckte Minou var det sötaste han sett
 
Godaste i världen, -Aperol spritz
 
Älskar er
 
 
Idag har det varit en riktig slappardag! Aston har kört hockey-match i Uppsala medan jag och Charlie har chillat. Jag har lyckats tvätta och veckohandla iofs så helt värdelös har jag inte varit.
Nu väntar jag dock på maten som jag beställt från Onlinepizza, -lite lat kan man säga!
 
Nästa helg väntar tjejmiddagsgrejs och adventsfika bara... än så länge!
Puss på er

Farväl

Det var en fantastiskt fin begravning i fredags, vi fick ett vackert avsked av, i våra ögon, världens finaste farfar. Sov i ro!
Jag träffade min faster för första gången. Det var under sorgliga omständigheter men det var ändå så skönt att få se henne och hennes familj.
 
Efter själva bergravningen bjöds det på fantastisk god mat på ett Värdshus i närheten och det var ett mysigt avslut på dagen.
 
 
Jag fick ett samtal från Casper på vägen hem, han ville sova över hos oss och det gick väl alldeles utmärkt bra tänkte jag. Så det blev en lugn hemmakväll med lite tv-spel och fredagsmys.
 
Fifa
 
I lördags var det heldag i hockeyhallen. Fredrik jobbade kiosken och Aston hade träning, vi andra gick och handlade middag och åkte hemåt.
Charlie önskade hemlagade köttbullar och pappsen skulle iväg på födelsedagsmiddag så Carre stannade ännu en natt och vi mös hemma hela kvällen.
 
 
Igår och idag var jag på gymmet innan jobbet, d.v.s klockan 5:00 när dom öppnar. Tidiga mornar blir det men det är värt att vara färdig-tränad för resten av dagen sen.
 
På fredag åker vi direkt till Blidö efter jobbet, så jävkla skönt ska det bli faktiskt. Vi har alla verkligen längtat ut!
På lördag blir det förmodligen och förhoppningsvis lite bastu och dopp i det kalla blå!
 
G'night!

Hej då höst

Oktober tar nu slut och imorgon startar en ny månad.
 
Förra veckan fyllde Made år så vi hälsade på henne. Det var första gången där för barnen och Aston sjöng, så som bara Aston kan, "ha den äran idag" för henne medan vi gav henne blormmor och tände ljus. Det var bara så himla vackert och det gick ihte att hålla tillbaka känslorna. Fina Made, som vi alla saknar dig så. Charlie pratar om sin faster dagligen, både på förskolan och hemma.
 
 
Köket är i stort sett klart nu. Det är EN lampa som ska upp bara, en lampa där fästet behöver flyttas så det är därför vi inte gjort det själva. Jag tycker att Fredrik ska flörta lite extra med vår el-kompis så det blir fixat snart.
 
 
Vi hade fredagsmys hemma i fredags. Aston var på gymnastiken till 18:30 så det blev en sen middag, hämtmat från Lucky House i bålsta. Charlie sög i sig ett par fiskpinnar och sen blev det popcorn och chips framför en Astrid Lindgren-rulle.
 
Skrattattack mitt i Sushi-ätandet, inte så bra!
 
I lördags så överraskade vi Lajzan med en mini-babyshower. Första gången fick hon en ganska stor sådan med alla sin vänner men denna gången fick hon "nöja sig" med familjen. Vi bidrog med lite olika rätter och tilbehör som gjorde en grym jäkla brunch. Till middag blev det lokalkrogen i hässelby som vi verkligen gillar allihopa, framförallt för deras service. Sådant kommer man långt med och då ska även tilläggas att maten är riktigt bra också.
 
Handla på Åkis
 
Blöjtårta
 
Chark och ost
 
Frukt
 
Smoothies
 
Amerikanska pannkisar
 
Vi kan ha hittat en bäbis också
 
Storebror kör vagnen hem
 
Efter kalas sover man gött
 
Dagen efter skulle kidsen och Malin på Walking with Dinosaurs. Vi tog en lunch på Globen C. och medan de andra roade sig på showen tog jag och Fredrik bilen runt i Haninge. Jag sov mest...
Barnen och Malin gav showen full pott iaf och man blev lite avis måste jag ändå säga.
 
Det var lite väntetid innan så C hittade en häst att roa sig på.
 
Snaps
 
Vi tog en extradag då Aston har läslov och körde järnet på JumpYard i Veddesta, Jäsiken va skoj vi hade. X-hopp, volter, julningar, bollekar, hinderbanor... jag gick därifrån svettig och barnen var oerhört nöjda. Dit kommer vi åka igen!
 
Foampits överallt, ett helvete att ta sig ur
 
Igår jobbade jag i köket och idag med mina små kids. Kändes skönt, det är ju rätt lugnt på loven ändå. Jag hade liksom fredags-känsla i kroppen idag. När jag slutat åkte jag och hämtade Charlie, vi åkte och pantade burkar för ca 250 kr och sen köpte vi pumpor. Vi åkte hem, Charlie fick designa sin egen. Aston gjorde en och jag gjorde en sen fick Charlie vara domare och säga vem som vann pump-designs-challengen... Aston vann, -typiskt!
 
Personalrummet idag
 
Charies
 
Astons
 
Min
 
Välkommen!
 
Jag lagade Astons favorätt, pappas recept, spagetti och köttfärssås. Han tycker att min är -nästan- lika god som Fredriks, fair enough!
 
Rödvinet -en skvätt i maten och en skvätt i Cissi
 
Imorgon är det Torsdag igen och på fredag dagas det för begravning. Det känns vemodigt såklart. Nu får det vara bra med dessa begravningar och dödsfall. Saknaden blir så stor efter alla som gått vidare att det gör ont i en.
 
Nu ska jag stoppa in mitt sexiga munskydd och få lite shut-eye. Fredrik jobbar sent och lär inte komma hem än på ett tag.
Natti natt!

Tacksamhet

För två helger sedan var vi i Rättvik och förra helgen firade vi Aston. På fredagen var vi hemma och tog det lugnt bara, lördagen spenderades i MOS. Aston, jag och F gick på bio tillsammans, det var en del av Astons present från oss, BIO och handla valfri leksak. -det blev en lavalampa(!) och ett tv-spel.
 
Superhjältarna 2 på 3D rekommenderas av oss.
 
Efter MOS åkte vi hem till mamma och pappa för att umgås. Vi hade nämligen fått ett hemskt tråkigt besked denna morgon, nämligen att min farfar lämnat oss. Han hade varit sjuk en längre stund och blivit sämre. Det kom som en chock och jag blev hemskt ledsen när jag fick veta. Därför kändes det extra viktigt och skönt att få rå om familjen lite extra denna kväll.
 
MIn fina fina farfar, -det känns ännu så ofattbart!
 
I söndags hade Aston bowlingkalas för sina vänner. Det var mycket lyckat. Han firas ordentligt den där killen alltså...
 
Också flossa lite till musiken
 
Veckan har rullat på med samma rutiner. Hoppa över träningen på måndagen, parkour, tvätt och ett glas rödtjut på onsdag, hockey och raka benen på torsdag och sen var det fredag igen med gymnastik och det vanliga myset. Hamsterhjulet... ni vet.
 
 
ZzZzzz...
 
Kaffeintag!
 
Tvätt och Rödvin
 
Hockey
 
I helgen har vi färdigställt köket och nu är det bara lampa över bordet kvar. Men den behöver vi flytta så därför behöver vi vår elkille Truklas som ju varit utomlands. Men kanske kan han komma i veckan så blir även det klart. Sen ska vi så småningom börja med projekt: hallen. -Puh!
 
Igår hade vi Oscar och Casper här på besök. Oscar var ute hela kvällen men Carre var här hemma och körde Fortnite. Vi käkade grillat och byggde möbler samt kollade på gamla härliga bilder.
 
Småkussar
 
En inte så kaxig Oscar i Fredriks knä
 
Casper och Aston i Astons spjälsäng
 
Aston och Ellen-Pellen
 
Faruk mutar Aston med mjukglass... inget som ändrats direkt
 
Söt-Ellen
 
...och tre syrror som gör stan!
 
Idag firade vi Aston för sista gången för i år. Denna gång med släkten. Det var en superlyckad dag och jag kände hur mycket jag saknat alla, det kändes ännu mer i hjärtat hur två personer saknades lite extra detta år.
Jag är iallafall så oerhört tacksam över vänner och familj. Det är få förunnat och livet är så skört. Jag kan leva på denna dag ett tag känner jag och det kommer även Aston som fått så många fina gåvor och presenter idag.
 
Vi fick sällskap till frukosten, av en räv
 
Tårtor beställda från ICA i Bålsta
 
 
Make a wish
 
Kusin-vitamin
 
B-day-boy
 
Gammo
 
Nu ska jag förbereda inför morgondagen då Aston har fotografering i skolan, samt gymnastik. Det är mycket att tänka på på söndagarna.
Sen ska jag hoppa i säng och börja kolla andra säsongen av Making a Murderer på Netflix, så spännande!
 
Puss

Hösten

Den 1:a September hade vi vår årliga kräftskiva. Vi var betydligt färre i år men vi hade minst lika kul.
 
 
Vardagen satte fart igen också med gymnastik, hockey, bättre mat och lite lträning.
Vi spenderade en mysig hösthelg på landet.
 
Träna träna
 
Efter ca en timmes skogspromenad så kom vi fram till vattnet
 
Bastu med bad - obligatoriskt!
 
Vi har satt igång med ett projekt hemma också som börjar blir klart. Vi har nämligen gjort en mindre renovering i köket. Vi har målat om köksluckor, bytt handtag, målat om kaklet, rivit panel, målat om väggar och även bytt ut möbler.
 
Ut med det gamla
 
Just nu håller Fredrik och svärfar på med listerna. De har väl kommit halvvägs men jag kan ändå se ljuset i slutet av tunneln. Efter köket blir det hallen, det blir ett betydligt mindre projekt då det "bara" ska målas om.
 
Förra helgen så tog vi husvagn och sväronen tog husbilen till Rättvik där det var en stor höstmarknad. Hur jäkla gött som helst, jag älskar Rättvik och har gjort det sen första gången jag var där när jag var 18. Nu när jag är där så sysslar jag med helt andra saker än vad jag gjorde då dock.
 
På fredags-morgonen sjöng vi för Aston som fyllde åtta år
 
När vi kom fram hade svärmor dukat förrätt och fint till barnen i husbilen
 
Marknaden var som marknader är, same old - same old, men det är ändå kul.
I Lördags när vi skulle låta ungarna åka ett sista åk på tivolit innan vi begav oss tillbaka till husvagnarna så lyckades Charlie däremot springa bort. Ca 30 minuter var han borta och det var de värsta i mitt liv. Han hade fått för sig att vända när vi var på väg tillbaka för att han ville studsa i hoppborgen som fanns där, vilket ingen av oss var beredda på. Jäkla unge alltså! Som tur va hittade vi honom till slut och när F ringde och sa att han hade honom bröt jag totalt ihop mitt på torget.
 
Diskmedel i fontänen
 
Mössprovning
 
Hoppborg
 
Fantastiskt väder, vi åt lunch i solen
 
 
På kvällen käkade vi på Siljans restaurang, jag tog råbiffen som jag visste sedan innan var god. Den var god även denna gång, nominom!
 
MInecraft, what else?
 
Son och far ♥
 
Råbiff
 
Anka
 
Köttbullar till kidsen
 
Jag och Charlie hade denna utsikt när vi gick tillbaka till vagnarna efter middagen!
 
Förutom incidenten med lilla C så var den här helgen helt jäkla magisk. Höstcamping är livet när vädret levererar. Hoppas detta kommer till att bli ännu en ny tradition som vår lilla familj infört.

Vår och Sommar

Sommaren har kommit och gått sen sist jag skrev och MYCKET har hänt,
 
Vi har sagt farväl till vår fina Made som lämnade oss allt för tidigt. Det går inte en dag utah att hon passerar i våra tankar.
 
I sommar har vi spenderat massor av tid på landet men vi var ju också på den årliga husvagnssemestern. I år började den som alla år i Småland hos farfar och Ellinor. Vi hälsade på kossor, fick supergod mat och pratade massor om bl.a gamla minnen och släkthistorik. Det är så intressant att sitta och lyssna.
 
Det årliga fotot också såklart ♥
 
Efter Småland mötte vi upp min familj på Böda. Där blev det såklart sol, bad, strandgrillning, pool, after beach och sist men inte minst Lammet och Grisen.
 
Ännu en traditionsbild
 
My foodbaby efter Lammet och Grisen
 
 
 Efter Böda fortsatte vi vår semester till Rättvik, det var en lång och ganska tuff bilresa som gick i ett streck. Fredrik var rätt mör, det var han som körde hela vägen.
I Rättvik skulle min fina moster gifta sig med sin Kim. Det var ett magiskt bröllop och Tessan var så jäkla vacker. Vi festade halva natten med släkten.
 
 
Här står vi
 
Michelle lurade med oss på Rodel, sjukt häftigt
 
Stiliga Aston
 
Vissa anlände till festen med stil
 
...men brudparet vann ändå stilpoängstävlingen!
 
Aston var en riktig partyprisse, han ville fortsätta efter midnatt!
 
Fina ni ♥
 
Vi åkte hem och träffade vänner efter Brölliset. Det var skönt att landa hemma en stund. Vi badade i poolen, gick på Grönan med Hanna och kidsen och firade Stoffe med grisfest!
 
Firade min 31-årsdag
 
Firade Fredriks födelsedag med middag i stan
 
 
Tredje och nästsista veckan på semestern spenderades på landet med familjen. Vi passade på att bada, äta massor av gott. En dag tog vi båten till Kapellskär och därifrån tog vi en dagskryssning till Mariehamn, hur jäkla smutt som helst Finalen blev en game-night med grannarna på gatan!
 
Älsklingar
 
Mer älsklingar
 
Charlie myser med Vilda
 
Aperol Spritz
 
Skytte var en av grenarna på Gamenight
 
Den allra sista semesterveckan som vi hade tillsammans spenderadevi tillsammans med Malin och Magnus på landet. Vi åkte lite båt, spelade spel, badade och bubblade. Det var en mycket lyckad semester får jag ändå säga.
 
Sommarfrulle
 
Lunch på Högmarsö
Nu har ju vardagen rullat på ett par månader och man börjar så smått snegla på julplanerna.
Jag får uppdatera mer om läget idag och framtiden en annan gång för nu säger sängen att det är dags att ge sig för ikväll.
 
Puss och kram

Florida ♥

Ja men sisådär, ett inlägg var tredje månad. Det är väl lagom?
-Nej, jag vet! S Ä M S T
 
Vi var i U.S.A för cirka två månader sedan och jag tänkte mest uppdatera denna resa med bilder, som jag ofta gör.
 
Resans hyrbil
 
Första Breakkie
 
 
 
Shoppa gjorde vi en hel del, mest till andra men lite till oss
 
Vi åt och drack en hel del också -HERREGUD!
 
Packade väskorna och tog en road-trip till Key West
 
En lååång sådan, sex timmar senare var vi framme
 
Vi bestämde oss för en sunset-cruise
 
M-A-G-I-S-K-T
Med live-musik och öppen bar
 
Det var en riktigt härlig resa och även om jag saknade barnen så skulle jag gärna göra om den igen och igen.
Det är ofta jag önskar man kunde spola tillbaka tiden och bara få vara där och då igen, av flera anledningar.
 
Nu ska jag borsta bissarna

Sjukdom efter sjukdom

Jaha en månad senare tyckte denna upptagna morsan att det var dags att skriva igen. Herregud va värdelös jag är!!
 
Jag orkar i ärlighetens namn inte skriva om allt vi gjort sen dess så det blir en samling bilder helt enkelt.
 
Aston åkte på Museum med mostris på sportlovet
 
Mat, lite skillnad på kalorier och fibrer på dessa två
Barnvakt åt Telice var vi också
 
Mars månad är vi i nu, snart är det April.
Denna månaden startade med middag i Hässelby med mamma och pappa och restaurangbesök med Hanna, Micke och barnen.
 
Ett parti Sjuan, och ett mycket speciellt kort!
 
Kusinmys
 
Charlie var trött
 
Jag och Fredrik var gifta i ett år den 4.e Mars och samma dag firade vi farfar med middag på Mongolian Bbq i stan.
Vi hade en helskoj kväll (igen) i hässelby med familjen. Vi åt först på restaurang och sen lekte vi akrobatiska lekar på kvällen.
 
Många härliga minnen
 
Pendeltågsturen var skojigast
 
Charlie äter korv, pommes och lingonsylt...
 
Plocka upp utan knä eller hand i golvet
 
Vi har även åkt skridskor i Spånga, haft en del VAB-dagar med Aston som fick öroninflammation, firat min mormor och sist men inte minst så blev jag själv sjuk. Jag fick halsfluss och fick penicillin i måndags så nu känner jag mig som mig själv igen, för första gången idag så känner jag att jag kan sova utan hosta eller smärta i halsen.
 
I Torsdags fixade jag dessa snygga vår-klor
 
Detta var så kul, måste göras om
 
Svettig och febrig kille
 
Mot mormor
 
En av veckans luncher, när inget annat går liksom!
 
Idag har jag som sagt känt mig någorlunda pigg så jag orkade gå på gymnastiken med Charlie, han ÄLSKAR gymnastik så det känns alltid så bra efteråt, han är så glad när han får hoppa, balansera, krypa, kana, göra kullerbytta, hänga och leka. Dessutom är det extra skönt att han somnar ovaggad på kvällen vilket annars är en evighets-fight!
 
Ren och skär  L Y C K A !
 
Imorgon blir det som sagt jobb igen, det ska bli skönt att komma tillbaka faktiskt men framförallt är det skönt att må bra igen. Det är inte klokt va synd man tycker om sig själv när man mår som sämst. Feber!! Alltså det var längesen jag hade det och jag har ganska låg temp så när jag hade 38,5 graders feber så mådde jag riktigt dåligt. Nej, det är tur man inte är sjuk så ofta! Nya tag nu...
 
I helgen är det kalas så då ska vi vara fit for fight!
puss på er

Vardagsmat

Vabruari fortsätter. Imorgon är jag hemma dag tre med min lilla sjukling men eftersom febern hållt sig borta idag så blir det jobb och förskola för oss på torsdag igen.
 
Ida tog vi oss till läkaren i Sigtuna för att få ordning på Charlies öra. Han har haft ont i det ett bra tag nu men jag trodde att det skulle ge med sig, vilket det ju inte gjorde.
Det var en jätteduktig läkare som kolladei örat och Charlie var mycket medgörlig så det blev en snabbvisit. Vi åkte direkt till Apoteket för att hämta ut medecinen vi fick utskriven. Nu ska väl örat må bra snart igen!
 

Måndagens temp!
 
"Mammas hobby är att hinna med allas hobbys"
 
Dagens lunch, lite allt möjligt!
 
Gårdagens och dagens middag -jag är lite torsk på sötpotatis!
 
Träningen har satt igång igen. Tyvärr var det smockfullt på gymmet idag så imorgon ska jag försöka ta mig dit på morgonen för då får man åtminstone vara lite ifred. Jag hann iaf köra lite rygg innan jag gav upp för kvällen.
Nu ligger jag nerbäddad i sängen med tv:n på i bakgrunden, Fredrik åkte precis för att hämta sina föräldrar på Arlanda.
 
Imorgon så har Aston friluftsdag med skolan och ska till Kungsängen för att åka skridskor och på kvällen blir det ännu mer skridskor för då har han hockeyträning, -full fart!
 
Mammas hockeypojke ♥
 
Nu signar moï ut!

Om

Min profilbild
Cissi


Fredrik

Min profilbild
Aston & Charlie

Våran härliga vardag med fullspäckade scheman och underbara vänner.
...och som vi älskar't!






RSS 2.0