Semsterbilder

Jaha kära bloggen, nu lär det inte finnas en läsare kvar här eftersom sist jag tryckte ner några rader här var i början av Juni och nu har vi på något sätt nått Augusti månad...

Jag tänker inte skriva en hel massa utan jag lägger upp våra finaste sommarbilder helt enkelt.

I midsomras blev jag riktigt dålig och fick åka till akuten på midsommardagen. Domen löd: virus, så med andra ord ingen hjälp att få. Jag teg till mig Bricanyl eftersom att andningen var den som var mest panikartad och sedan fortsatte kalasandet.

Mådde mindre bra på midsommarafton...

Fick Bricanyl...

Festade loss med syrrorna på Hamnkrogen

cyklade hem...

Det tog ett långt tag innan jag blev helt bra igen faktiskt, det är t.o.m så att jag fortfarande har känningar i lungorna ibland.
Men semstern kom till slut och vi har gjort en hel den skojiga saker bl.a har vi hängt en del med Hanna och Micke.

Då kan det se ut så här sent på kvällen

Vi firade min 30-årsdag samt mitt och Fredriks bröllis. Det var en fantastisk kväll. Även om alla inte kunde komma så blev den så himla bra. Systrarna och Jonte hade fixat ihop en film med videohälsningar från nästan alla bjudna, en film som jag har kvar och ska njuta av om och om igen.

Lugnet före stormen

Hanna styrde upp roliga lelkar

Mades fantastiska tårtor

DANS!

Dagen efter festen drog vi iväg med husvagnen och vårat första stopp blev Västervik. Där blev vi överraskade av våra fina vänner Karin och Patric som hade bokat bord på en härlig tapas-restaurang och sedan ordnat med ännu en överraskning så kvällen avslutades med bubbel på en båt i hamnen.

Bad och glass

Loombands-armband in the making

En dag på stan

Semester fortsatte i Småland med två nätter i Hultsfred. Vi gick på Astrid lindgrens värld med Cissi och Micke, ja och barnen fick också följa med.

Badpaus

Besök hos Madicken

Lilla Ida och Emil

Aston träffade Ronja

Kubb-lir

Pizza

Vi fortsatte semestern i Småland efter detta stopp men denna gång åkte vi till Lilla Ånhult för att hälsa på farfar och Ellinor. Vi åt bär från buskar, lyssnade och läste om familjens historia, åt jättegod mat och hade det som alltid, så himla bra!

Efter härliga Småland åkte vi en bra bit och träffade upp Janne och Reené i Jönköping. Där blev det morgonpromenader, middag vid stranden, grillade Ahlgrens bilar och besök på äventyrsbad.

Trosa fick avsluta denna husvagnssemester. Där överraskade vi Lajzan och Jonte som redan var på plats. Vi åt gott, badade och åkte blå tåget in till staden. Den stora succén var nog ändå prova-på-cirkusskolan som var på stranden varje dag.

Blå tåget

En regn- och åskeftermiddag blev till spelkväll för hela familjen.

Sedan åkte vi hemåt men det skriver jag mer om en annan dag för nu är klockan massor och larmet ringer 04:45 imorgon bitti.
God nattens!

Om

Min profilbild
Cissi

Fredrik

Aston & Charlie

Våran härliga vardag med fullspäckade scheman och underbara vänner.